Estas en » Diario de rutas alpinas » Cuaderno de Entradas » Julio 2012 » Riera De Merles - Puigcercos
jueves 26 de julio de 2012, 14:04:12
Riera de Merles - Puigcercos
Tipo de Entrada: CUADERNO | 24700 visitas

Aquest cap de setmana hem aprofitat un cop mes per anar a fer salts a gorgs, l'experiència del torrent de les cabanes i Sant Aniol ens han calat fons.

Aquest cop ens hem acostat a una de les zones menys conegudes, el Lluçanes. Aquí hi ha la famosa riera de merlés, espai d'interés natural on hi conviuen truites i les curioses i simpatiques nutries.

Sortim del Cobert de Puigcercós, i agafem la pista que neix darrera mateix del hostal i que segueix en paral·lel la riera en direcció Nord.

Agafem el primer camí que baixa a la riera, caminem una mica per l'aigua però s'embrolla molt i decidim tornar al camí.

A poc veiem una zona d'aparcament, fent una ullada veiem un grup d'escoltes acampats a prop de la ribera. Uns metres mes endavant hi ha un camí que baixa a la riera i des d'on una colla de nens salten en un gorg. Com fa caloreta decidim baixar a refrescar-nos nosaltres també. En Sergi fa una colla de salts.

Després del primer bany, continuen per la pista fins arribar a una mena de pressa. El lloc es idil·lic. Del gorg principal es forma una mena de banyeres amb tobogans on els nens s'ho han passat en gran. A més hi ha una balma on en cas de calor intens un pot gaudir de l'entorn a l'ombreta. Ideal!

Pressa artificial

En Sergi en ple salt

Sergi llicant per un tobogan

I ara la Miriam

Després de fer un parell de salts al gorg, i de jugar una bona estona als tobogans continuen el camí per anar a buscar-ne d'altres. La pista porta fins el Refugi de Puigcercos (Regufi Moli Farga). Per arribar-hi cal passar per un pont penjant sobre el riu.

Després es pot seguir el cami per ambdues riberes. En aquest punt el riu forma meandres fins un altre pressa. Baixem per donar-li una ullada, pero com ja es hora de dinar busquem mes endavant (on es junten els camins d'ambdues riberes) un meandre tranquil on mejar una miqueta i refrescar-nos abans de tornar cap a casa.

Ah, de tornada l'Arnau i jo hen vist un teixó. Bua, feia molt de temps que no en veia un en estat salvatge.